Contact Info

Spermaliestraat 21
8431 Middelkerke
T: 059 312 312
F: 059 305 642

Meer ...


112app

De app 112 BE is een nieuwe mogelijkheid om de noodcentrales te contacteren als je in nood bent en dringend hulp nodig hebt van brandweer, ambulance en/of politie in België. Via de appstore (iphone) of play store (android) te downloaden.
Belangrijkste voordelen:
LokalisatieDe noodcentrales kunnen je dankzij deze app makkelijker terugvinden. Op een afgelegen plaats, in het midden van een bos of een ingewikkeld netwerk van autostrades kan je vaak zelf niet meteen doorgeven waar je bent. De app stuurt je positie naar de noodcentrale zodra je belt en stuurt daarna elke 30 seconden een update van je positie. 
Chatfunctie: Doven, slechthorenden en mensen met een spraakstoornis kunnen eenvoudig in de app aangeven dat zij niet kunnen telefoneren. Zij kunnen dan via berichten met de noodcentrale communiceren.
Extra informatie: De registratie in de app brengt, behalve bovenstaande toepassingen, nog een aantal voordelen met zich mee. Je kan bepaalde medische info doorgeven, zoals hartproblemen, allergieën (aan medicatie), epilepsie, diabetes… De operator heeft deze informatie nog voordat je iets gezegd hebt en kan dit doorgeven aan de hulpdiensten die ter plaatse komen

Opgelet: de app 112 BE werkt enkel in België ! 



be-alert-logo 1 Een grote brand, een overstroming of een stroomonderbreking? Bij een noodsituatie in onze gemeente, willen we u graag snel verwittigen. Daarom kan Middelkerke gebruik van BE-Alert, een systeem dat u meteen op de hoogte stelt van een noodsituatie.  Dit gebeurt via sms, mail of telefoon.Be-alert is een alarmsysteem waarmee de burgemeester, gouverneur of de Minister van Binnenlandse zaken een bericht kan uitsturen naar iedereen waarop de noodsituatie een impact heeft.  Zo kunnen de inwoners snel de nodige aanbevelingen krijgen.


1712

Maak je zelf geweld mee?

Ben je bezorgd om iemand anders of zit je met een vermoeden van geweld?
Heb je ooit geweld meegemaakt en zit het je nog altijd dwars? Ben je bang dat je soms je zelfbeheersing kwijt raakt en iemand ongewenst pijn doet?
Doe je mee met een groep pesters en voel je je daar schuldig over?
Bel dan 1712.


 antigif

Heeft iemand een gevaarlijk product ingeslikt of ingeademd, is er iemand gebeten door spin of slang of werd je geconfronteerd met giftige dingen, bel gratis het antigifcentrum.

Welke info zal worden gevraagd als je belt?

Hou de verpakking van het betrokken product bij de hand.

Leeftijd van het slachtoffer: gaat het om een kind of een volwassene?

Wat is de naam van het product dat de vergiftiging heeft veroorzaakt (verpakking, bijsluiter,... bij de hand houden)?

Over welke hoeveelheid van het product gaat het (aantal tabletten, soep- of theelepels,...)?

Wat is er precies gebeurd (ongeval, zelfmoordpoging,...)?Stel je ziekteverschijnselen vast, zo ja, welke?



 1722

Vanaf 1 augustus 2017 bel je het nummer 1722 tijdens storm of wateroverlast als je de brandweer nodig hebt, maar er niemand (potentieel) in levensgevaar is. De Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken zal tijdens storm of wateroverlast het telefoonnummer 1722 voor niet-dringende interventies van de brandweer activeren. Het nummer 1722 moet ervoor zorgen dat de noodcentrales 112 niet overbelast geraken bij onweer en dat mensen die in levensgevaar zijn niet nodeloos moeten wachten. 



 106

Zoek je een uitweg? Praten helpt!

Elk gesprek is anoniem en gratis.



 116 000

Child Focus is dag en nacht, elke dag van de week, te bereiken op het gratis noodnummer 116 000. Iedereen kan hier terecht om een verdwijning, een internationale kinderontvoering door een ouder of een situatie van seksuele uitbuiting van een minderjarige te melden. Ook een vermiste jongvolwassene (18 tot 24 jaar) waarvan de verdwijning onrustwekkend is, kan via dit nummer aan Child Focus gemeld worden.

Wie informatie heeft over een vermiste persoon die gezocht wordt, kan ook terecht op het nummer 116 000, waar men alle getuigenissen verzamelt en doorgeeft aan de bevoegde politiedienst. Het nummer 116 000 is eveneens onze hulplijn voor een veilig internet: een probleem of een vraag in verband met online veiligheid voor kinderen of jongeren? We zijn er om je te helpen! 



 cardstop Alle informatie over het blokkeren van je betaalkaart.


 docstop

Belgische identiteitskaart, paspoort of verblijfstitel (model met chip) verloren of werd deze gestolen? Bel gratis 00800 2123 2123 en blokkeer uw kaart.

Blokkeer deze onmiddellijk door gratis te bellen naar DOCSTOP . Zo voorkomt u het risico op frauduleus gebruik van uw document en de eventuele financiële gevolgen (bijv. : het openen op uw naam van een telefoonabonnement, aankoop via de post, enz.).

DOCSTOP is een gratis dienst, 24u/24u en 7 dagen per week bereikbaar.



 

Portaalsite van de lokale polite: www.lokalepolitie.be
Portaalsite van de federale politie: www.federalepolite.be
Vast Comité voor toezicht op de politiediensten: www.comitep.be
Human resources politie: www.hrpol.be
Site van de opleidingen: www.police.ac.be
Gemeente Middelkerke: www.middelkerke.be
Inzake verkeer: www.wegcode.be
Routeplanner maps.google.be
AWV www.wegenenverkeer.be
Verkeersbordendatabank www.verkeersbordendatabank.be