Logistiek
Logistiek
Het logistiek kader, als component van het administratief en logistiek kader van de geïntegreerde politie (CALog), bestaat uit niet-politieambtenaren (ook wel burgerpersoneelsleden genoemd). Deze ‘logistieke’ collega’s hebben geen enkele politiebevoegdheid, wel een bijzondere technische kennis die hen toelaat (gespecialiseerde) logistieke opdrachten of werken die moeten beantwoorden aan veiligheidsvereisten eigen aan de politie uit te voeren.
Ze kunnen in vier niveaus worden ondergebracht: het niveau A, het niveau B, het niveau C en het niveau D. Functioneel bekeken kan je ze eveneens toebedelen aan een functiefamilie of functiegroep.
De logistieke steundiensten hebben zich gespecialiseerd in het zelf vervaardigen en zelf aanpassen van materialen en producten. Op dit ogenblik zijn er nationaal circa 730 gemotiveerde collega’s.
Logistieke ondersteuning omvat onder andere:
- onderhoud en beheer voertuigenpark (technische keuringen, werkaanvragen)
- onderhoud gebouw - opvolging werkaanvragen
- externe briefwisseling gert srt (parket, inbeslagname materiaal wegbrengen)
- bijstand diverse diensten (verkeer)
- vergaderingen bijwonen
- facturen, bestelbons, opmaak dossiers begroting (Politiecollege, Politieraad)
- bestellingen kledij + puntenbeheer
- inventarissen / verzekeringen materiaal + schadedossiers
- bestellingen + opvolgen externe bestellingen
- opvolgen werkaanvragen technische assistenten
- agenda beheer taken technische assistenten / vergaderingen